Det er tid til at starte en webshop. Du har tænkt over det i et stykke tid nu, og du har endelig besluttet dig for, at tiden er inde. Men hvor skal du starte? Hvad skal dine første skridt være? Den gode nyhed er, at det ikke behøver at koste mange penge eller tage for meget af din dyrebare fritid at starte en onlinebutik. I denne artikel vil vi vise dig, hvordan du kommer i gang med processen uden at bruge for mange penge eller tage alle dine fritimer i brug!

Find på et butiksnavn, og køb domænet

Dette er det første skridt i opstarten af din webshop, og det kan tage lidt tid at finde på noget godt. Find på et navn, som er godt og et navn, som folk kan huske og ikke mindst, stave til. Når du har fundet et navn, så skal du tjekke, om navnet er ledigt i dæmoner. Hvis det er, så køb det.

Nu skal selve hjemmesiden laves

Nu skal du igang med at lave din hjemmeside. Du kan vælge at lave den selv, hvor du kan lave en hjemmeside i WordPress, men du kan også vælge at få en professionelt firma til at skabe en unik og funktionel hjemmeside. Her skal du finde et webbureau, hvor der er en ekspert i hjemmeside design. Her får du en hjemmeside, som kan fungerer på forskellige enheder, såsom mobile tablets og pc-enheder. Du kan fortælle om dine ønsker og ideer, og det til blive lavet. Det koster dog, men det er det hele værd for at få en funktionel hjemmeside, hvor dine kunder kan bevare en godt overblik.

Få din virksomhed på de sociale medier

Det er gratis at oprette en virksomhedsprofil på de sociale medier. Facebook og Instagram er gode muligheder. De social medier er en oplagt mulighed for at sprede budskabet om sin virksomhed, og sit brand. Derfor bør man også benytte det i stor stil, hvor man kan fortælle om nyheder, udsalg og meget mere.

Du skal brande din virksomhed ud over de sociale medier

Når hjemmesiden kører, og du får måske enkelte besøgende igennem dine profiler på de sociale medier, så er det ikke holdtbart og nok i længden, for at virksomhedens økonomi kan køre rundt. Derfor skal du lave noget mere reklame, som også koster lidt. Det kan gøres på forskellige måder.

  • Det kan være betalte annoncer på de sociale medier, så du kan få flere til at synes godt om din virksomhed, og på den måde, få flere besøgende.
  • Du kan også begynde at reklamere med reklamebanner på relevante sider, og på den måde sprede budskabet om dit brand udover de sociale medier.
  • Du kan også begynde at fokusere på virksomheden SEO, for at opnå bedre placeringer på Google. Google er nemlig den mest brugte søgeplatform i verden, og jo bedre placeringer på Google, din virksomhed, har, jo flere besøgende og potentielle købere, vil du få. SEO er en proces, som aldrig slutter, og derfor er det nødvendigt, at man sætter sig ind i, hvad du kan gøre for netop din virksomhed, men også at sørge for at holde arbejdet ved lige hele tiden.